به بهانه سالگرد بانی رویش ها - 3 / معاون پژوهشی پژوهشکده رویان در گفتگو با مهر :

آرزوی دکتر کاظمی ورود ایران به بازار داغ رقابت های علمی بود / نوآوری علمی شاخصه اصلی مرحوم کاظمی بود

آرزوی دکتر کاظمی ورود ایران به بازار داغ رقابت های علمی بود / نوآوری علمی شاخصه اصلی مرحوم کاظمی بود

همکاران پژوهشکده رویان ایده های زنده یاد دکتر کاظمی آشتیانی را در راستای پیشبرد فعالیت های علمی و سربلندی کشور می دانند و در مدت یکسال دوری او سعی کرده اند، بخشی از این اهداف را تحقق بخشند.

دکتر عبدالحسین شاهوردی - معاون پژوهشی و آموزشی پژوهشکده رویان جهاد دانشگاهی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره تلاش محققان رویان برای پر کردن خلاء دانشمند فقید دکتر کاظمی گفت : همکارانی که با دکتر کاظمی در پژوهشکده رویان حضور داشتند، تک تک مراحل کار را با او دنبال کرده بودند و با نقطه نظرات او آشنا بودند، پس از مرگ او تعهد دادند و قسم نامه ای را امضاء کردند که راه دکتر کاظمی را ادامه دهند.

وی از فعالیت های "رویان" مانند کاربردی کردن سلول های بنیادی، درمان ناباروری و همانند سازی گوسفند به عنوان فعالیت هایی نام برد که دکتر کاظمی آنها را آغاز کرده بود و گفت: این کارها پس از او نیز پیش رفت اما به هر صورت انجام این پروژه ها جای خالی دکتر کاظمی را پر نمی کند. همکاران او در پژوهشکده رویان تمام سعی خود را بکار برده اند که کارهایی که دکتر کاظمی شروع کردند، ناتمام نماند.

شاهوردی اضافه کرد : دکتر کاظمی انسانی پر انرژی بود و همیشه به آینده نگاه می کرد. او همواره در تلاش بود و کاری را تمام نکرده کار دیگری را آغاز می کرد. همکاران او سعی می کنند جایش را پر کنند اما بسیار سخت است.

وی خاطرنشان کرد: دکتر کاظمی همیشه در برنامه های خود این موضوع را مدنظر داشت که کارهای نو را شناسایی کند، توسط یک تیم نهادینه کند، در سطح ملی انجام دهد و در سطح بین المللی ارائه کند.

معاون پژوهشی و آموزشی پژوهشکده رویان جهاد دانشگاهی برگزاری کارگاه های ناباروری، جشنواره رویان و سایر فعالیت های آموزشی و پژوهشی را از دیگر اهداف دکتر کاظمی برشمرد و گفت : او آشنایی محققان ایرانی با یافته های علمی روز دنیا و انتقال آن به جامعه را از رسالت های خود می دانست.

وی افزود: دکتر کاظمی به خلاء نبود یک جشنواره علمی تحقیقاتی در بحث ناباروری پی برده بود و با شکل گیری جشنواره بین المللی رویان زمینه ای فراهم شد که محققان داخلی بتوانند از آخرین یافته های در زمینه ناباروری اطلاع پیدا کنند و بهترین کارهای خود را ارائه دهند. این موضوع باعث شد کارهای مشترک و جدیدی و تحقیقات خوبی در بحث ناباروری در کشور انجام گیرد.

شاهوردی خاطرنشان کرد: یکی از آرزوهای دکتر کاظمی رقابت با دنیا بود. همیشه می گفت آرزوی ایرانیان این است که در خارج از کشور ادامه تحصیل دهند اما باید کاری کنیم که خارجی ها برای اینکه علمی را بدست بیاورند به ایران بیایند زیرا بهترین راه برای سربلندی سرزمین مان ایران است.

به گزارش مهر، دانشمند فقید دکتر سعید کاظمی آشتیانی 15 دی ماه سال گذشته در سن 44 سالگی بر اثر عارضه قلبی درگذشت. وی فارغ التحصیل دکتری تخصصی (Ph.D) جنین شناسی از دانشگاه تربیت مدرس بود و در سال گذشته به دنبال فعالیت های علمی پژوهشکده رویان به نمایندگی از جهادگران پژوهشکده به عنوان چهره ماندگار علمی کشور معرفی شد.

کد خبر 429817

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha